Haniyyah

Assalamualaikum, lama tak menulis rasa. Lama betul berehat ya, wahai Aisyah.

Harini nak cerita tentang haniyyah. Anak saudara kesayangan mamacik 🥰 Baru-baru ni kan raya haji. Jadi, kami semua beraya di Shah Alam memandangkan due Along nak bersalin anak ke-3 dah dekat.

Suatu hari, haniyyah bergaduh dengan adik dia Hud. Biasalah gaduh budak-budak kan. Pastu abi nya pun masuk campur sebab pergaduhan makin teruk. Abi suruh dua orang tu saling minta maaf. Lepas bersalaman, haniyyah pun nangis sambil tekup muka ke lantai. Tapi tangisan niyah — tangisan yang tak bersuara. Aku ni cam besa la rasa kesian.

Aku pun panggil haniyyah dan ajak dia masuk bilik. Dalam bilik pun haniyyah baring tekup muka. Aku usap belakang haniyyah perlahan-lahan sampai niyah tertidur. Hm, entahlah. Aku rasa kesian sangat dengan haniyyah yang sebagai kakak sulung. Dia macam menyimpan 1001 perasaan yang tak terluah tau. Tapi aku tahu abi dia bukan saja² buat macam tu. Tu marah mendidik. Aku tahu tu.

And I wonder how will she grows.. Because she kinda an extrovert girl from what I see now. And I hope she will have that personality too when she's growing up.

Apa pun, niyah sabar ye.. Mamacik akan selalu ada dengan niyah okay🥰

Comments

Popular Posts