curhat

Keluarga aku diuji dengan 2 jenis ujian sejak kebelakangan ni. Ibu dan aku kerap menangis dalam sebulan ni.

Curhat aku adalah..

Aku rasa nak extend semester depan ni. Aku nak tolong ibu. Kesian alang kena korbankan banyak hal sedangkan dia dah kahwin & dah ada anak. Ateh pula sukar untuk diharapkan.

Aku tak boleh bila ibu kata,

"Kalau acik rasa susah, takpala. Tinggal je ibu"

Aku tahu ibu rasa ibu membebankan anak² walaupun hakikatnya takda sekelumit pun dalam hati aku yang aku rasa terbeban. Lepas walid meninggal, aku memang dah bertekad nak jaga ibu sepenuh hati menggunakan seluruh kudrat yang aku ada.

Tapi, aku juga suka menuntut ilmu. Aku risau andai aku buat keputusan nak hold semester, aku akan rasa tertekan sebab melihatkan semua orang sekeliling aku menuntut ilmu. Bila aku tertekan, ianya juga tak baik untuk ibu. 

Nampaknya aku kena buat solat hajat ni. Supaya setiap keputusan aku didorong dengan redha Allah dan aku sendiri redha dengan keputusan yang dibuat. 

")

Comments

  1. Jaga jelah ibu, fokus. Orang sekililing ni semua beban dan ujian je

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts