Low self-esteem

Aku ni ada sifat rendah diri tau. Rendah diri yang teramat sangat. Aku sering rasa orang sekeliling aku tak suka aku @ simpan rasa tak selesa dengan aku. Entahlah, rasa macam diri ni lemah sangat je bila terlalu merendah diri. Nak-nak bila rasa macam adik beradik sendiri yang tak suka kita.

Lagipun sejak kebelakangan ni, aku banyak berseorangan. Macam tak ada kawan. Cakap pun dengan telefon je lah (banyak main fon). Main fon pun tengok benda sama. Tutup sosmed tu, buka sosmed ni. Tu je lah rutin hidup aku sepanjang cuti semester ni selain keluar rumah sebab ambil ibu & ina di sekolah.

Rasa kosong. Rasa unappreciated. Rasa loser.

😀

Namun, apakan daya. Tiada orang untuk aku ceritakan hari-hariku. Tiada orang yang aku sering bercakap selain ina, ibu & walid. Tu pun bercakap 8-10 patah je lah. Tu pun kalau bercakap.

Tak mengapa lah. Itulah proses hidup kan? Tak semua akan ada untuk kita. Tak semua nampak kehadiran kita. 

Sampai satu tahap kan.. aku rasa takut sangat nak jumpa & kenal kawan-kawan baru. Aku takut tak ada yang nak berkawan dengan aku. Apa yang aku boleh buat untuk hilangkan takut aku adalah dengan aku berhenti berfikir hal yang belum jadi. Aku akan cepat-cepat berpijak di bumi yang nyata.

Beginilah hidup Aisyah yang kini. Semakin menjauh. Semakin hilang jejaknya. Semakin banyak berdiam diri & menyimpan perasaan.

Letih.

Comments

Popular Posts